הפסקת לימודים- אוניברסיטה

בפורום זה תוכלו לשאול כל שאלה שתרצו מכל תחומי המשפט.

הפסקת לימודים- אוניברסיטה

הודעהעל ידי ds55555 » ד' פברואר 27, 2013 10:38 am

שלום,
מראש אני מתנצלת על האורך- אני פשוט אובדת עצות...
אני סטוד' בשנה שלישית ואחרונה- נשאר רק עוד סמסטר אחד לסיום התואר.
התקבלתי לתואר בתחום מדעי הבריאות על תנאי- עליי להציג בגרות של 4 יחל מתמטיקה (לי יש 3 יחל בציון 97) / להוציא ציון 80 בקורס מתמטיקה של המוסד האקדמי עד סוף שנה א'- יש לציין שהציונים בבגרות ובפסיכומטרי שלי גבוהים בהרבה מהנדרש. לא הצגתי בגרות וקיבלתי 67 בקורס במוסד האקדמי, המוסד החליט- על דעת עצמו- לתת לי הזדמנות נוספת ולהציג בגרות במתמטיקה 4 יחל עד סוף שנה ב- הסברתי שלא אצליח לעשות זאת מכיוון שהלימודים מאוד תובעניים- חמישה ימים בשבוע ובשעות לא שעות- אף לא הצלחתי לעבוד בגלל עומס השעות- על אחת כמה וכמה לגשת לבגרות- בסיום שנה ב' משלא הצגתי את הבגרות, הדיחו אותי מלימודיי. כשניסיתי לפנות למוסדות אחרים שמלמדים את התואר כדי לסיים שם שנה שלישית, נאמר לי שחייבים לחזור על שנה ב, מכיוון שאף מוסד לא מקבל סטוד' חדשים אחרי שנה א'- מה שמאריך את התואר בעוד שנה.
פניתי לדיקן והלנתי כי משכו אותי קצת באף, שכן יכלו להיפרד ממני בסיום שנה א' ואז הייתי ממשיכה כרגיל ובלא התארכויות מיותרות, אך מיוזמתם בחרו להמשיך- והסברתי שאני מעריכה את ההז\דמנות שניתנה אך היא הייתה לי לחרב פיפיות ולא לעזר...
הדיקן הסכים שנעשה משהו לא תקין ולכן נתן הזדמנות אחרונה (וטרח לציין שלדעתו הוא עושה טעות נוראית ושחבל שבכלל קיבלו אותי ללימודים)- במהלך סמסטר ראשון של שנה ג' תנתן האופציה להיכנס למכינה קדם אקדמאית (במקביל ללימודים) שתמיר את הדרישה הראשונית ל- 4 יחל המתמטיקה- ולהוציא ציון של 80. הסכמתי וחתמתי על כך. מסתבר שאין מכינה ייעודית המתאימה לתואר אותו אני לומדת (תזונה) ושיבצו אותי במכינה של 5 יחל לסטוד' להנדסה!! ברמת קושי גבוהה. פניתי למרכז ללימודים קדם אקדמאיים (למכינה) אך הם אמרו שהרמה היא של 4-5 יחל, הבהירו שהרמה גבוהה ללא כל ספק מ-4 יחל ושרוב החומר הוא אכן 5 יחל, אך אין עוד מכינה שתתאים, מכיוון שהמכינה השנייה היא ברמה נמוכה מ- 4 יחל. קיבלתי ציון של 74 במכינה- מייד פניתי למזכירת המחלקה שתעביר לדיקן את הציון יחד עם העובדה שהמכינה הייתה ברמה גבוהה מהנדרש (ויש לי אישור מהמכינה שבו מצוין שמדובר ב- 5 יחל ושזו מכינה שמיועדת לבעלי רקע של 4 יחל- אותו אין לי). עברו שלושה שבועות- זה היה בין סמסטר א לסמסטר ב הנוכחי- גם פתחו לי את הרישום כרגיל לסמסטר ב, קיבלתי הודעות SMS כמו כולם על שינויי מערכת והבנתי כי מה טוב ושאני ממשיכה ללמוד כרגיל. לכשהגעתי ליום הראשון של הסמסטר תלשו אותי מהכיתה ואמרו שלימודיי מסתיימים לאלתר ובמילים לא כ"כ עדינות הובהר לי שעליי ללכת כלעומת שבאתי, זאת בגלל ש"לא עמדתי בחוזה" שמראש לא תקין כי מדובר במכינה יותר קשה מהנדרש. מייד סגרו בפניי את המערכת הממוחשבת כך שלא ניתן לראות כלום- מערכת שבועית וכד', כאילו אני גנבת או רוצחת מינימום, ונתנו לי לאסוף את חפציי בבושת פנים, ובעיניים אדומות מבכי לעיני כל הכיתה. הדיקן אפילו לא הסכים לשמוע אותי, ומזכירתו אמרה לי שעליי להמתין כשבועיים כדי להיפגש איתו לשיחה. הסברתי שלא ניתן לשחק ככה עם רגשות של אנשים, לפתוח את ההרשמה כרגיל ולהביא אותי ליום הראשון כאילו הכל תקין ופתאום לומר להתראות וזאת בלי שיישמעו אותי בכלל. בינתיים אני מטפסת על הקירות בביתי, נעה בין שמיים לארץ... יש לי פגישה עם הדיקן וראש החוג בהם אני רוצה להסביר שמראש ההסכם לא תקין מכיוון שהמכינה היא לא ברמה הדרושה בעוד כשבוע והייתי מעוניינת לדעת אם כדאי לי להגיע בליווי עו"ד. אני מרגישה שיש פה עיסוק מיותר סביב מתמטיקה- שכן עשיתי שני קורסים בשנה א'+ מכינה של מתמטיקה למהנדסים וזאת בלי רקע מתאים והוצאתי 6 נקודות פחות ממה שהדיקן רצה אך ברמת קושי גבוהה. אני באמת מרגישה שכבר "מחפשים" אותי, ושפשוט חיכו מעבר לפינה כדי לספור נקודה נקודה מהציון במכינה. אני בת 27, נשואה, הקרבתי ה-כ-ל כדי לצאת ללימודים, הממוצע שלי בתואר הוא כ- 80 ומדובר בתואר קשה, מדעי. ניחא הייתי תלמידה נכשלת, הייתי מבינה, ניחא היה זה קורס שקשור לתזונה ודיאטטיקה הייתי מבינה, אבל זו מתמטיקה, שאין לה כלל עיסוק בקורס, נתפסים פה על הנשוא ש"שברתי להם את המילה", שפניתי לדיקן אחרי שיחה עם ראש החוג, שדפקתי על שולחנות ושאני לא תבוסתנית ונלחמת על זכותי ורצוני להוציא תואר- ואני בטוחה שההתעסקות שלי במתמטיקה היא הרבה הרבה יותר משאר הסטוד', והרמה שלי כעת הרבה יותר גבוהה משלהם. אנחנו 3 חודשים !!! לפני סיום התואר. האם יש משהו שניתן לעשות???
ds55555
 
הודעות: 1
הצטרף: ד' פברואר 27, 2013 10:13 am

Re: הפסקת לימודים- אוניברסיטה

הודעהעל ידי admin » ד' פברואר 27, 2013 1:39 pm

שלום רב,

מערכת החוזית שלך עם המוסד היא בהתאם להסכם בינכם, ולנהוג ולמוסכם בעניין.
בדקי את הסכם ההתקשרות .
על האוניברסיטה לנהוג בתום לב ובדרך מקובלת בהתנהלותה, וככל שאת סבורה שהם הפרו חובה זו , ניתן להגיש תביעה

בהצלחה
admin
מנהל האתר
 
הודעות: 44
הצטרף: ה' אוקטובר 25, 2012 1:23 pm


חזור אל פורום משפטי כללי

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 3 אורחים

cron